بسته بندی محصولات و انواع بسته بندی کالا پس از تولید تا مصرف، بخشی مهم و ضروری است که علاوه بر حفاظت از کالای مدنظر، محصول را بطور اجمالی به خریدار معرفی می کند. اکثر تولیدکنندگان بر این باورند که فراورده و کارایی محصولات، از بسته بندی ان حائز اهمیت تر است و در همین راستا بیشتر سرمایه گذاری آنان روی خود محصول است و مانور کمی روی کیفیت و ظاهر بسته بندی می دهند، درحالی که بسته بندی جذاب محصول و اجناس گوناگون اولین چیزی است که خریدار با آن مواجه می شود و شکل و ظاهر نهایی آنها می تواند مشتری را مجاب و قانع برای خرید یک کالا کند. در اینصورت نقش بسته بندی در بازاریابی محصولات، نقشی پر رنگ و تعیین کننده است که حتی می تواند باعث شکست و یا موفقیت محصول در بازار داخلی و یا بازار بین المللی بشود

  • طراحی اختصاصی بسته بندی محصول
  • خلاقیت در بسته بندی محصولات
  • خلاقیت در بسته بندی محصولات
  1. در نظر گرفتن ویژگی کاربران هدف
  2. در نظر گرفتن فرایند استفاده از محصول
  3. در نظر گرفتن فواید و مزایای بسته بندی محصول